Nieuwe brouwerij

Create an account or sign in to comment

You need to be a member to leave a comment.

• Ik dacht dat er toch nog wat gedupeerde klanten van zijn inoxwinkel rondliepen? Ik vraag me af of zijn brouwerij het beter gaat doen?

Ik zou toch geen online bestellingen plaatsen.....

Of zouden we als gedupeerden ter plaatse onze schulden in bier mogen gaan innen?

• De vraag die ik me vooral stel is: Hoe vaak kan je overkop gaan?

Zo dikwijls als je wil, zolang je maar geen illegale dingen gedaan hebt en een verbod opgelegd gekregen hebt om nog zaken te doen, (maar dat wordt meestal dan wel opgelost door de zaak op de naam van de echtgenote of andere te zetten) :grumpycat:

• Hmm, had een slecht gevoel bij die gast.

Is vreemd dat je materiaal kan kopen ter plaatse aan een derde van de winkelprijs.

Ik kan u zeggen hij had daar wat liggen van stock. Alle materiaal van brewferm.

Zijn bier is wel goed, maar bij de opendeur moest je wel 3 euro betalen per Tripel geloof ik.

• Zijn bier is wel goed, maar bij de opendeur moest je wel 3 euro betalen per Tripel geloof ik.

Beetje een fenomeen van veel micro-brouwerijen: je betaalt dat omdat het nieuw is en omdat je nieuwsgierig bent, maar uiteindelijk is dat de dubbele prijs van de commerciële equivalenten.

Idem met brouwerij-bezoeken: er circuleren prijzen van 8 tot 10 euro om een micro-brouwerij te bezoeken, dat is veel geld voor wat het is, zeker als je er iets van kent.

• Hoe doen jullie dat om z'on klein linkje te plaatsen , deze van mij zijn twee volle rijen

De gemakkelijkste manier is de volgende : je schrijft een stukje tekst waar je de link aan wil koppelen. Bijvoorbeeld "deze link". Daarna selecteer je die tekst en in het editormenu (de blauwe balk) klik je op het kettinkje (het 17e icoontje). Daar selecteer je "Insert link" en volg je de instructies op.

• Beetje een fenomeen van veel micro-brouwerijen: je betaalt dat omdat het nieuw is en omdat je nieuwsgierig bent, maar uiteindelijk is dat de dubbele prijs van de commerciële equivalenten.

Ik ben er zeker van dat de brouwer van een micro-brouwerij, veel meer energie en werk moet steken in het brouwen van een biertje, dan de grote spelers op de markt. Dus kan ik leven met een hogere prijs, dan die van een doorsnee Leffe.

Idem met brouwerij-bezoeken: er circuleren prijzen van 8 tot 10 euro om een micro-brouwerij te bezoeken, dat is veel geld voor wat het is, zeker als je er iets van kent.

Als de brouwer van de micro-brouwerij je een fijne rondleiding en duidelijk geanimeerde uitleg geeft die de moeite waard is, en daarna een fijne degustatie, vind ik 8 a 10 euro zeker niet te veel om te betalen.8o

Aan de andere kant zijn het niet enkel de micro-brouwerijen die 8 a 10 euro vragen. Er zijn er zelfs die 12 euro vragen voor een rondleiding.;)

• Ik loop zelf al een paar jaar te spelen met het idee om iets zelfstandigs te gaan doen met brouwen en bier. Wat ik tot nog toe heb verzameld als informatie en door wat te lopen spelen met cijfers, ben ik tot de conclusie gekomen dat je twee kanten op kan :

Ofwel ga je 100% voor het brouwen -> je gaat aan de slag met een installatie van +1000 liter en richt je pijlen voornamelijk op de rol als brouwer en distributie naar verkoopskanalen.

Ofwel ga je voor een soort hybride situatie waarbij je een microbrouwerij opent en je daarnaast een proeftoog hebt om uit de kosten te geraken. Met een microbrouwerij spreek ik echt van een kleine installatie, maximaal 500l. Maar je sterkte ligt in het aantal kwaliteitsbieren dat je kan aanbieden. Je grootste bron van inkomen is de proeftoog en verkoop aan de brouwerijpoort.

• Ik loop zelf al een paar jaar te spelen met het idee om iets zelfstandigs te gaan doen met brouwen en bier. Wat ik tot nog toe heb verzameld als informatie en door wat te lopen spelen met cijfers, ben ik tot de conclusie gekomen dat je twee kanten op kan :

Ofwel ga je 100% voor het brouwen -> je gaat aan de slag met een installatie van +1000 liter en richt je pijlen voornamelijk op de rol als brouwer en distributie naar verkoopskanalen.

Ofwel ga je voor een soort hybride situatie waarbij je een microbrouwerij opent en je daarnaast een proeftoog hebt om uit de kosten te geraken. Met een microbrouwerij spreek ik echt van een kleine installatie, maximaal 500l. Maar je sterkte ligt in het aantal kwaliteitsbieren dat je kan aanbieden. Je grootste bron van inkomen is de proeftoog en verkoop aan de brouwerijpoort.

Dat tweede is volgens mij het enige financieel haalbare anno 2018: deeltijds gaan werken en dan in bijberoep artisanaal bier brouwen en lokaal verkopen. Kleinschalig houden dus.

• Ik zou het zeker niet in bijberoep doen, misschien wel in het begin tot het wat begint te lopen maar daarna gewoon voltijds. En de proeftoog zou open zijn van vrijdag tot zondag. De 4 andere dagen dienen om te brouwen, de administratie te doen en niet onbelangrijk : ook even uit te rusten.

...of je begint een brouwfirma en laat je recepten brouwen bij een grotere brouwerij. Meer richten op verkoop, en je hebt daarnaast iets meer tijd om nieuwe recepten uit te proberen. Dat is in ieder geval wat ik wil gaan doen, in bijberoep.

Eenmaal je genoeg connecties hebt en een afzetmarkt waar je een beetje zekerheid van inkomsten hebt kan je beginnen dromen van een eigen echte kleinschalige brouwerij.

• ...of je begint een brouwfirma en laat je recepten brouwen bij een grotere brouwerij. Meer richten op verkoop, en je hebt daarnaast iets meer tijd om nieuwe recepten uit te proberen. Dat is in ieder geval wat ik wil gaan doen, in bijberoep.

Eenmaal je genoeg connecties hebt en een afzetmarkt waar je een beetje zekerheid van inkomsten hebt kan je beginnen dromen van een eigen echte kleinschalige brouwerij.

Succes! :ok:

• Bij ons komt een ramenwasser dat zelf ook een brouwerij heeft. Zijn ''hoofdberoep'' is ramen wassen (ook zelfstandig) en bijberoep is brouwen, maar hij zegt zelf dat hij bijna geen tijd meer heeft om zijn ''hoofdberoep" te doen.

Zijn website van de brouwerij: http://www.brdanny.be/news/

grappig, ben even naar zijn site gaan kijken en kom daar bij de foto's dezelfde installatie tegen als die van de Lokereire (biertje dat in het topic Welk bier heb je vandaag gedronken ter sprake kwam). Ik denk dus niet dat dit enkel en alleen zijn installatie is. Hierop verder denkend zou het me ook niet verbazen dat Kwibus en Lokereire één en hetzelfde bier zijn (toevallig hebben beiden enkel een blonde, donkere en tripel in het gamma). Zolang het maar een lekker biertje is, is het deze jongens allemaal gegund hoor. Ik kan alleen maar dromen van zo'n uit de hand gelopen hobby. Moeder de vrouw is ruimdenkend en zeer meegaand in de meeste van mijn plannen, maar ook zij heeft haar grenzen. :cop:

• Vreemd, de foto's zijn inderdaad dezelfde maar het adres is anders. :-/

...of je begint een brouwfirma en laat je recepten brouwen bij een grotere brouwerij. Meer richten op verkoop, en je hebt daarnaast iets meer tijd om nieuwe recepten uit te proberen.

Dat zou ik laten doen voor 1 of 2 bieren, de standaard blond, bruin of tripel zogezegd. Deze zou ik ook verkopen buiten de brouwerij aan vb. lokale cafés, drankenhandels en verenigingen.

Maar Duisburg (mijn dorp) ligt op verschillende fietsroutes en dat zwermt hier in de zomer van de wandelaars en fietsers. Ideaal dus om ergens een rustpuntje te zetten waar je in het weekend uwe fiets effe kan parkeren en een goei pint drinken. Eventueel een 6pack meenemen voor thuis en een cadeaupakketje kopen voor nonkel zijne verjaardag...

Maar het is nog dromen zelle, om te beginnen moet ik eerst enkele bieren hebben waarvan ik zeg "dat zijn prijsbeesten. hiermee kan ik beginnen". Daarnaast is het zoeken naar een goeie plek om te starten, lokatie is alles. De installatie dat is het minste van mijn zorgen, die vind je in alle prijsklasses en voor mijn doel is een installatie van 200 - 300l perfect.

• grappig, ben even naar zijn site gaan kijken en kom daar bij de foto's dezelfde installatie tegen als die van de Lokereire (biertje dat in het topic Welk bier heb je vandaag gedronken ter sprake kwam). Ik denk dus niet dat dit enkel en alleen zijn installatie is. Hierop verder denkend zou het me ook niet verbazen dat Kwibus en Lokereire één en hetzelfde bier zijn (toevallig hebben beiden enkel een blonde, donkere en tripel in het gamma).

Uit eerste hand kan ik u vertellen dat deze installatie effectief van Danny is en in zijn brouwerij staat :-) Danny doet ook huurbrouw en brouwt de Lokereire. Hoe zij op hun beurt hun marketing verzorgen en welke foto's van "hun brouwinstallatie" ze plaatsen op hun site daarover spreek ik me niet uit :-)

• Uit eerste hand kan ik u vertellen dat deze installatie effectief van Danny is en in zijn brouwerij staat :-) Danny doet ook huurbrouw en brouwt de Lokereire. Hoe zij op hun beurt hun marketing verzorgen en welke foto's van "hun brouwinstallatie" ze plaatsen op hun site daarover spreek ik me niet uit :-)

Bedoelde er helemaal niks verkeerd mee hoor. Het leek me logischer dat een paar mensen die grote investering deden ipv 1 man. Maar blijkbaar zitten we met een brouwer met een uit de hand gelopen hobby. ^^^^
    Een kwibus heb ik al wel een keer gedronken, en dat viel goed in de smaak.