Antioxin SBT

Create an account or sign in to comment

You need to be a member to leave a comment.

• Bedankt voor de info.

De dosering is blijkbaar toch anders dan ik verstaan had in de handleiding. (dus hogere dosage bij hogere °Pt)

(ik heb nog product genoeg, volgend jaar heb ik waarschijnlijk wel nog nieuw nodig)

Je zal geen spijt hebben, dat je het product gebruikt hebt: het werkt!

• Brucero,

Ik wil ook wel 100g van je overnemen. Wat mag het kosten en hoe kunnen we de betaling/verzending regelen?

De prijs incl verzending is 50€ voor 1 kg, in Tervuren kan ik anders wel eens afrijden als ik van d’Ardennen kom

• Bedankt voor de info.

De dosering is blijkbaar toch anders dan ik verstaan had in de handleiding. (dus hogere dosage bij hogere °Pt)

(ik heb nog product genoeg, volgend jaar heb ik waarschijnlijk wel nog nieuw nodig)

Je zal geen spijt hebben, dat je het product gebruikt hebt: het werkt!

Bedankt voor de info.

De dosering is eigenlijk afhankelijk van je brouwmethode. Met sulfietstrips is het mogelijk te meten hoeveel sulfiet je verbruikt tijden de maisch. Indien je aan het einde nog overhebt, kan je de dosis verlagen, indien de hoeveelheid sulfiet 0 is voor het einde, kan je de dosis verhogen.

• Toch rare mensen die Italianen, dit kreeg ik deze nm om 15u45. Denk dat ze juist uit haar siesta kwam

Good morning

I've attached the invoice for your order.

I'll send an e-mail when your order is ready for dispatch.

Thank you for choosing Mr Malt.

We look forward to seeing you again!

Best regards,

Passon Sabrina

• Brucero, ik heb hier in mijn kast nog een heel pak sulfiet gevonden dat voor hetzelfde kan dienen. Ik ga dat eerst opgebruiken. Je mag mijn 100g aan iemand anders verkopen als dat nog lukt?

Geen probleem, had iemand die 200 gr wilde ook

• Gisteren gebrouwen, en bij het toevoegen van antioxin bruiste het water niet zoals gewoonlijk. Even meten met sulfietstrip, en wat bleek: geen sulfiet aanwezig. Antioxin was was klammig geworden in de plastic zak, en blijkbaar is dat voldoende om alle sulfiet om zeep te helpen. Niet zeker wat er met de vit. c en de gallotannines is gebeurd. Nieuwe dosis verse antioxin toegevoegd. Hopelijk geen overdosis van een zeker je-ne-sais-quoi.

• Gisteren gebrouwen, en bij het toevoegen van antioxin bruiste het water niet zoals gewoonlijk. Even meten met sulfietstrip, en wat bleek: geen sulfiet aanwezig. Antioxin was was klammig geworden in de plastic zak, en blijkbaar is dat voldoende om alle sulfiet om zeep te helpen. Niet zeker wat er met de vit. c en de gallotannines is gebeurd. Nieuwe dosis verse antioxin toegevoegd. Hopelijk geen overdosis van een zeker je-ne-sais-quoi.

bedoel je dat de antioxin klammig geworden was in de vacuümverpakking?

• Kan iemand me eens in duidelijke mensentaal zeggen in hoeverre ik moet rekening houden als ik Antioxin in mijn wort toevoeg?
    1gr/10liter Antioxin maar hoeveel minder CaSO4 en/of MgSO4 moet ik dan toevoegen?
    Zou niet willen dat ik mijn bier om zeep haal doordat ik niet weet met wat bezig te zijn...
    Ik zie effe door het bos de bomen niet meer...
    Sorry, ik sta in mijn kinderschoenen qua waterbehandeling.

• Kan iemand me eens in duidelijke mensentaal zeggen in hoeverre ik moet rekening houden als ik Antioxin in mijn wort toevoeg?
    1gr/10liter Antioxin maar hoeveel minder CaSO4 en/of MgSO4 moet ik dan toevoegen?
    Zou niet willen dat ik mijn bier om zeep haal doordat ik niet weet met wat bezig te zijn...
    Ik zie effe door het bos de bomen niet meer...
    Sorry, ik sta in mijn kinderschoenen qua waterbehandeling.

1 gram per 10 liter Antioxin geeft 38.9 ppm sulfiet. Wanneer je watersoftware gebruikt moet je bij de input van de watersamenstelling die 38.9 ppm bijtellen bij de sulfietwaarde van het water, en dan verder volgens het profiel van het bier de berekening van Ca of Mg S04 doen.